lördag 21 februari 2009

Högsta vinsten...

... vann jag igår, för jag var hos tandläkaren med resultat: inga hål, ingen tandsten och visdomständerna ser ok ut. Härligt! Jag gillar inte tandläkare nåt vidare... Senast jag var hos en tandläkare (jag sa att det var två år sedan men det var nog minst 3 i alla fall...) hade jag ont i flera månader efteråt, ingen hit. Nu var jag hos en ny tandläkare och det var tydligen en bättre... eftersom han inte hittade några hål;-)

Idag är det äntligen varmare, men i stället är det ett rejält busväder. Jag hade tänkt ringa runt och leta någon att träna med i helgen, men en förkylning gjorde att jag minskade ned till ett tänkt träningspass här hemma i stället. Men när jag och Monty kom ut och kände hur det blåste blev det bara en promenad... Det är svårt att motivera sig till långa promenader med en hund som helst vill tillbaka till soffan igen - precis som jag själv:-)

Vi har i alla fall tränat lite grann, att vara tyst med förväntan på skall (och att skälla ordentligt efter att ha varit tyst). Monty som är svårskallad (kan man inte tro när det ringer på dörren) tycker det är svårt men det går framåt i alla fall. Vi har också jobbat med att gå längre sträckor i fritt följ i rätt position, och även det ser rätt ljust ut. Krypet tränar vi också på längre sträckor inomhus. Det har också blivit en hel del jobb med inkallningar med ställande, varvar mellan belöning ur sittande, under sträckan och efter han kommit in. Har fått några grymt fina inbromsningar.

På tal om skällande på dörren så tycker jag att Monty har blivit sämre och snabbare att reagera sedan Iza försvann. Kanske smittade hennes lugn av sig på honom? Monty har för övrigt idag upptäckt att Izas favoritplats nu är ledig, och ligger där för jämnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar