lördag 14 februari 2009

Skotertur och snälla hundar

Tog en skotertur med puffen idag. Jag tyckte det gick hur bra som helst att åka med Monty instoppad under jackan, men han var inte lika nöjd med arrangemanget:-)

Tänk om man fått en krona varje gång någon sagt att deras hund är snäll... Jag har dock träffat ett mycket litet antal "snälla" hundar... Idag var det en schäfertik, och jodå, hon var säkert "snäll", men när hon såg att Monty hade ett ben tyckte hon då att hon kunde ta det. På sedvanligt schäfersätt. Dum som man är högg jag ett rejält grepp i nackskinnet på hunden. Med fel schäfer hade jag väl varit ett par händer kortare nu, men med denna gick det bra och jag fick i stället en väldigt platt schäfer på fötterna. Kom då på att det var dumt att slita i en okänd hund, så där stod jag med schäfern på fötterna:-) Tills ägaren kom och lyfte bort den, för inkallning lyssnade den inte på. Monty var lite upprörd men lugnade sig fort när han fått tillbaka sitt ben. Schäfern var ju aldrig ute efter honom utan ville bara skrämmas. Och Monty klarar rätt bra att hålla isär sånt. Tänk om Iza varit med, hu... Koppel, som Monty hade på sig, är en bra uppfinning:-)

Läskigast var i alla fall på väg hem under sjön. Plötsligt började skotern gå långsamt, slängde en blick över axeln och såg spåret, fullt av djupt vatten. Även spåren runtomkring var fyllda med vatten. Skotern började gå långsammare, och jag tänkte, shit, ska vi bli stående här? Men det klarade sig och vi kom upp på land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar