måndag 27 april 2009

Spårträning

I lördags var det debut för spårträningen! Jag och Monica träffades ute "på vanliga stället". Det är ju betydligt mindre snö vid kusten än här hemma. Det var fler än vi som kommit på det, för det var fullt av bilar längs vägen... Där vi tänkt spåra var förstås upptaget, så vi drog vidare. Vi for in på en skogsväg och jag lyckades INTE köra fast med v50:n. Men djupt var det på ett ställe. I alla fall, Monica gick ut två korta spår åt Monty och jag ett kort åt Thörna.

Medan spåren låg åkte vi tillbaka och vallade en uppletanderuta åt Monty, Thörna och Hippie. Monty började, 7 föremål ute, han hämtade snabbt in tre och då valde jag att avsluta. Thörna fick hämta in resten, vilket hon gjorde jättefint - som vanligt:-) Hippie var också duktig.

Sedan var det det obligatoriska fikat:-) Fast först fick vi lite spänning eftersom Monicas baklucka gick i baklås! Jag vet hur det är... Hon fick upp den tillslut och vi kunde ta oss an spåren som legat en stund. Monty var het, het, het:-) Bra upptag men sedan blev det virrigt. Till nästa spår var det tvärtom, klockrent bakspår men resten av spåret gick bra. Som omväxling hade vi alla pinnar med oss hem! Kan bero på att vi normalt bara kör skogspinnar, men i så fall är det mycket positivt! Thörna spårade jättebra.

Monty var rejält trött efteråt, ovan vid värmen och ovan att spåra. Men han är underbar att spåra med:-)

2 kommentarer:

  1. Inte för jag är anonym men det gick inte att skicka på annat sätt. Mosters Monty är så dutti så!

    Puss på nosen från Moster

    SvaraRadera
  2. Jasså är det så man hittar spårskog, men nu har det tinat så vi ska ut och lägga våra första! =)

    SvaraRadera