fredag 23 oktober 2009

Köp VITA dummys


Lade ett sök åt Lira igår. Hon tyckte det var jättekul och polletten föll snabbt ned. Men det blir mörkt alldeles för snabbt nu... Hade tänkt lägga ett sök där jag kunde se henne hela tiden, men hon försvann i mörkret efter någon meter... Dessutom var det lite snårigare och högre gräs än jag mindes - å andra sidan var det ganska "verklighetstroget", bra fågelmark.
Men Lira skötte det bra alldeles själv:-) Tre dummys kom in utan besvär. Sedan gick jag och Monty ut för att hämta resterande tre. Måste köpa vita dummys... Den ena dummyn som var vit hittades snabbt. Nästa dummy (röd) hittade Monty. Men den tredje, en liten mörkgrön en, var hopplös att hitta i mörkret. Vi gav upp och gick tillbaka till Lira som fick gå fot från platsen för att inte fortsätta söka...
En kvart eller så senare gick vi förbi platsen igen - med Lira lös (dumt nog?). Hon for i alla fall iväg rätt in i sökområdet, och en stund senare kom hon tillbaka i full fart med den saknade dummyn i munnen. Så jag fick tillbaka min dummy i alla fall, och Lira fick visa att hon faktiskt har lite minne;-) Sök är rooooligt!

Lira med den förlorade dummyn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar