söndag 11 oktober 2009

Träning


I dag var vi uppe på Torpet och tränade med gänget. Lira var duttig och Monty var olydig. Han ville helst bara umgås och vara i centrum av gruppen, medan Lira stod bredvid - "Träna med mig, träna med mig!!!".

En av tjejerna är väldigt duktig på att fota och hade med sig kameran även idag och fotade oss andra. Jag "gav igen" med min kassa kamera - och inte är jag någon fotograf heller... Men men:
Fina Tino:-)
Bland vittringspinnarna.

Med gotteburken:-)

Lämnar av metallapport.


Hopp-apport.

Igår var vi och spårade. Hittade ett nytt ställe, som var jättebra både för nya och erfarna hundar. Lira fick ett spår på en mycket gammal igenvuxen lägda (troligtvis gammal fäbodvall) och Monty fick ett spår som först var risigt och brant uppför, sedan över en berghäll, därefter gjorde jag en återgång och så ned i riset igen.

Lira spårade som en racerbil med nosen nere i spåret. Monty var också mycket duktig och fixade mina svårigheter. Lira var dock missnöjd, för hon ylade hela tiden i bilen... Hon ville spåra mera!

2 kommentarer:

  1. Jättekul att få se min Tino på bild:) Du är visst en fotograf Anna, bilderna är mycket bra.
    Tack för idag!!

    SvaraRadera
  2. Nu liknar det något - helt rätt hundras på bild: fina bilder dessutom! ;-) Och framförallt, helt rätt hund! :-)))

    Fast jag erkänner, det är skojsigt att se alla fina bilder på Monty och Nyingen åsså, de är så fina så. :-)

    Hoppas allt är gött!

    SvaraRadera