söndag 20 december 2009

Inget internet = inget bloggande

I alla fall, vi har börjat flyttning. Jag är snart klar med den ”yttre” matkällaren, bara en hylla som fattas. Den ”inre” matkällaren är rensad, men jag hade tänkt ha den som ett klinkersprojekt, så den kan inte sägas vara klar… Börja med att fixa matkällaren känns ju normalt;-)

Hundarna kommer ju lite i skymundan, det är väl svårt att undvika mitt i en flytt. De hanterar det dock bra (inte för att jag är förvånad när det gäller Monty). Men Lira blev i alla fall superöverlycklig när vi tränade tävlingslydnad för ett tag sedan. Allting var bara såå roligt och vi har tagit ett litet steg på vägen mot ett fritt följ… Och hennes metallapportering blir man varm inombords av att se, så himla snyggt.

Lira tycker att det är toppen med den fluffiga snön som har kommit. Man kan hoppa i den, man kan leka snöplog, man kan blåsa snömoln med nosen. Monty får snöbollar.

Första dagen när det snöar tog vi en tidig morgonpromenad i den, förutom av rådjursspår, orörda snön. Fluffig snö låg på alla grenar och återskenet från staden gjorde det nästan lika ljust som på dagen – fast orange. Jag och Lira tyckte det var underbart. Monty fick snöbollar.

Sedan kom då kylan, och Monty tycker att soffan framför brasan är ett bra alternativ, medan Lira ökar tempot för att hålla värmen.

Lite apportering har det blivit för Lira innan snön kom, bl.a. en sökvariant inspirerad av uppletande. Gick klockrent.

På tal om apportering, så hittade Lira under flyttandet en 4-kgs tungapport. Oj vilken rolig grej tyckte hon och sprang omkring med den, stolt som en tupp. Inget problem att galoppera med den för en 8-månaders valp. Det handlar om inställning:-)

En värdelös bild, som jag tyckte var ganska rolig ändå (tagen med mobilen)

1 kommentar:

  1. Känner väl igen stilen. Liksom den snöiga nosen på senaste bilden.

    Kram
    Mamma

    SvaraRadera