måndag 8 mars 2010

Helgens övningar

Igår traskade Lira, jag och Monty iväg till Hägglundsparkeringen och tränade. Lira fick börja, med apportering. Senast jag tränade blev det nog delvis lite för svårt, så idag gjorde vi samma övningar fast något lättare. Bl.a. tränade vi ”klockan” senast, och det tyckte Lira var svårt, för varje gång hon vände på ”ut” såg hon den högra apporten. Så idag tog jag bort den högra och körde med två apporter, och då gick det hur bra som helst. Sedan fick Lira sitta okopplad och vänta medan jag tränade skojlydnad med Monty. Monty var superpigg och hade hur roligt som helst. Lira satt stilla och lugnt ända tills jag fick för mig att leka jaktlekar med Monty. Han blev helvild och for runt och skällde, och då kunde Lira inte låta bli… Två gånger gick hon upp, sedan satt hon kvar. Det var bra att upptäcka något som bröt Liras stadga!

På husfronten så hoppas vi snart kunna börja tapetsera… På tiden… Och så hoppas vi att rörmokarn har tid att komma förbi snart. I helgen rev jag tapetrester från f.d. röda rummet, det gick som smort, kan tipsa alla om att köpa en ”ångmaskin”. Men det blev inte vackert efteråt… Dörrarna är målade i grönt med bruna ”ramar” och en vägg är blå och övriga ljusgula. Och taket är som förut mörkbrunt. Ska fota så att ni får se:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar