fredag 23 april 2010

Irriterande människa och fint vardagsrum

För några dagar sedan gick jag som vanligt ut med hundarna i skogen. Då såg jag plötsligt en kvinna som smyger omkring i skogen. När hon märker att jag sett henne kommer hon fram och frågar om jag har märkt att det finns rådjur där. Jo, säger jag, för det är svårt att undvika att se mängden av rådjur (och skit) på tomten, förutom att man i stort sett får knuffa undan dem när man går på stigen. Anledningen är att kvinnan i fråga matar rådjuren på sin tomt i villaområdet (vilket också innebär en massa kråkor och måsar). I alla fall, hon är lite upprörd och säger att jag måste ha hundarna kopplade (hundarna står under tiden lugnt bredvid mig i koppel). Jag förklarar vänligt att Lira inte jagar rådjur. Hon blir än mer upprörd och frågar om jag verkligen försöker få henne att tro att Lira inte skulle jaga efter om det stod ett rådjur på stigen. Ja, det menar jag - eftersom den situationen redan har inträffat minst 25 gånger, troligen fler:-) Jag är också "lite" irriterad nu eftersom jag inte gillar när folk anklagar mig för att ljuga... Hon upprepar, ilsket, att jag MÅSTE ha hundarna kopplade. Jag svarar att hon får hålla rådjuren borta från min tomt också och så travar vi iväg för då orkar jag inte med människan längre.

Någon gång ska jag lära mig vara en irriterande människa som håller sig kolugn och bara driver med den person som hoppar på en. Det är den jobbigaste typen att ta i en diskussion - men jag är inte där än:-) Ngn som har numret till Robert Aschberg?

Till något roligare - vårt vardagsrum:
Daniel sprejar fondväggen inför tapetsering


Klart!

Myshörnan framför spisen!


2 kommentarer:

  1. Åh vad fint det blev:) Daniel är himla duktig & snabb;)
    Sura kärringar kan man vara utan:( En dag Anna...ska vi ta dom ;)

    SvaraRadera
  2. Här matar kärringen de fyrbenta mördarsniglarna och har mage att var rädd för att en hund ska jaga eländerna! Jag blir så upprörd. Anmäl henne till kommunen för sanitär olägenhet.

    Fint blev det i vardagsrummet i alla fall. Får man se det i IRL i sommar?
    Kram frå söstra

    SvaraRadera