lördag 6 november 2010

Men vad i...

Efter ännu en resultatlös jakt på morgonen, tog jag på eftermiddagen hundarna på en kort kisserunda i skogen bakom huset. Fick så för mig att lägga ut ett linjetag till lilla Snöret. Glad i hågen traskade jag rätt ut i skogen, hojtandes på hundarna att hänga på.

Då, inte mer än 10 meter framför mig, lyfter plötsligt en tjädertupp. MOT mig, tungt och långsamt lyfter han och flyger rätt över huvudet på mig och sätter sig lugnt i ett träd 15 meter bort. Va' f*n, jag hade kunnat ta han med kniven! Jag hade dock kniven i bältet och en dummy i handen, och det var bara precis jag kunde hejda mig från att kasta dummyn:-) Men det här med jakt på annans jaktmark osv hindrade mig;-) En riktig gam'tupp var det. Det är då själva fasiken!

"ta kniven Sven-E, för fan ta kniven!"




Han som kom undan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar