lördag 11 december 2010

Som i fjällen

Så, eld nere, eld uppe, en tallrik thailändsk fisksoppa i magen, och alldeles strax en kopp kaffe. Lite fjällkänsla nästan. Synd bara att vi inte har stor varmvattenberedare nog för ett bad, och en bastu med hål i golvet...

Hundarna ligger nöjda i varsin korg, efter dagens tur i snön. Lira är så nöjd att det inte ens dök upp en svart virvelvind när jag ställde in ostpåsen i kylen. Det är något hon aldrig missar - ett bevis på att systemträning i snö är jobbigt!


På tal om sök så har jag pysslat med framförgående på senaste. Lira går riktigt bra, hon går framåt i slakt koppel och har börjat förstå att hon ska stanna och stå still på kommando med huvudet framåt. Nu undrar någon varför jag lägger tid på ett moment som försvinner efter lägre klass, men jag tycker att ett bra framförgående är grunden för framåtsändandet. Vän av ordning undrar nu varför jag i så fall bryr mig om hur hon stannar... Tja, varför inte göra något ordentligt när man ändå håller på - och det är ett enkelt och roligt moment att träna:-)


I morgon blir det hitta-övningar, då hoppas vi på bättre vind än senast:-)


Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

  1. Helt rätt Anna, det är jättebra att ha den grunden till framåtsändandet.
    Hoppas det gick bra för er på söket idag :)

    Kram!

    SvaraRadera