fredag 7 augusti 2009

Liradini har gjort det igen!

Lira är otrolig - hon är den Helt Galna och Totalt Dödsföraktande Liradini! Hon hade kunnat sälja biljetter till en ständigt utsåld show. Idag hade den beundrande publiken fått se på det Fruktansvärda Dödshoppet! Mina föräldrars sommarstuga har en altan. Altanen är ca fyra trappsteg upp och har ett högt räcke. För ingången sattes idag kompostgaller, hundarna placerades på altanen och pappa satt på bron utanför gallret. Plötsligt hör han en duns, och får se Lira rusa iväg på tomten. Då har Lira alltså först hoppat upp på en bänk, sedan hoppat över altanräcket, över avgrunden (grusgången nedanför räcket) till slänten på andra sidan (slänten går uppåt från grusgången).

Som tur är verkade hon klara hoppet, hade hon missat och landat på grusgången hade hon väl slagit sig fördärvad. Ingen av mina tidigare hundar skulle någonsin ha vågat sig på något sådant, men Liradini är Djärv och Okuvlig!
Nu ligger hon utslagen här i köket, trött efter dagens äventyr...
Bilder på Lira, 4 månader. Jag gissar att vikten är på 10,5 kg eller så. Hon består mest av ett par jättelånga ben:-)


Fokus


Min Mupp!
En husse och hans hund - observera de identiska ansiktsuttrycken:-)

Den där typiska Lira-blicken

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du tittade in i bloggen:)
    Vi får väl ses nåt framöver här. Det har varit lite mycke nu. Jag har ju semester nån vecka till iaf:)

    Har bäst!!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Lira är så söt!
    Det finns ju ett uttryck som heter "sådan husse sådan hund". Passar bra på Monty och Daniel.

    Kram från svärmor

    SvaraRadera