söndag 13 mars 2011

Härligt väder, lydnad och planer

En helg med härligt väder! I lördags gav vi oss ut på en skidtur - dvs jag fick inviga mina nya skidor:-) All snö i fredags gjorde det tungt att åka, och jag hade nog en tröja för mycket, men det var underbart vackert. På Täfteåsjön gjorde vi paus, underbart vad solen värmer. Sedan var det uppför nästan hela vägen hem... Lira lyckades genom en slug rivstart fälla mig, och utnyttjade sedan tillfället att kasta sig över mig och slita i mina handskar... Ingen Lassie där inte!


Idag tog vi två härliga promenader i skogen, kvittrande fåglar och solen som skiner in mellan träden. Betydligt mer folk mitt på dagen än på morgonen - konstigt?;-)

På eftermiddagen tränade vi lydnad och jag fick hjälp av Jennie med kommendering (tack!). Det var väldigt nyttigt, för resultatet var att appellen känns väldigt långt borta... Tror det kan vara så att det är en nackdel för Lira att inte ha vuxit upp i ett tält bredvid en agilityplan. Tog ut Lira igen efter att alla hundar tränat klart, och då gick det lite bättre. Film från det nedan. Bra med film också, så mycket dk:n man ser...



Rent generellt så är den här tiden en härlig tid, med hopp om våren och en massa planering för året. Närmast blir det en kurs i retrieverjakt, och ett internat på samma tema. Appellen står på schemat, dags att bli klar med det. Funderar också över en A-provskurs som Mittlabben arrangerar. Fast egentligen skulle jag ju prioritera brukset i vår - det blir nog dåligt med det:-) Fast i sommar planerar jag för ett återbesök på Tåme! Lira planerar att löpa någonstans i vår också, så hon har ett ord med i laget vilka aktiviteter det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar