lördag 14 november 2009

Hallå..?!


Jag vet att ni finns därute - fast ni inte syns... Snart låser jag bloggen så bara Annica kan läsa den;-)

I alla fall, idag blev väldigt lik förra blogginlägget - dvs gräva i hundgården = massa LERA. Lera-Lira tyckte det var ganska kul, även om toklerandet har minskat drastiskt sedan valptiden. Springa, springa, springa runt på tomten inklusive sedvanliga piruetter var roligt idag.

Vi hann med ett apporteringspass också, linjetag, inkallningar och närsök. Linjetagen var superfina. Inkallningarna bra när hon väl var säker på att jag verkligen ville att hon skulle komma till mig först och ta dummyn sedan. Och närsöket, ja hon hittade bollarna men så var det det här med att lämna av först och leta vidare sedan. Efter kommando! Skyller främst på mitt eget upplägg, ska komma på något bättre.

Monty fick också köra lite retrieverträning med sin favvoboll, det tyckte han var superroligt. Toppen med lite ensamtid med matte.

Om någon undrar förresten var 7-månadersbilderna på Lira är, så har det helt enkelt varit så dåligt väder hela tiden att det inte blivit några bilder:-(

4 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Skoj att du hittat till oss:)

    Verkar gå framåt både med husköpet och Liras träning, härligt!

    Jo jag hoppas verkligen att poletten är nere. Kändes som ett hopplöst moment ett tag men nu finns det hopp:)

    SvaraRadera
  2. Åjatack, jag kollar minsann varenda dag om det kommit någon uppdatering. Men sen så har jag kanske inget att av värde att skriva själv. Jag kan däremot meddela att Johan tror han skulle slå Lira i korvätning. Tror du det är möjligt? ;-)

    Söstra

    SvaraRadera
  3. till Åsa - Jag tror Lira är svårslagen i just den grenen. Men jag tror att hon gärna ställer upp i tävlingen;-)

    SvaraRadera
  4. Du ser Anna bara man klagar lite då brukar kommentarerna komma;)

    SvaraRadera