lördag 21 november 2009

Trattisar

Har ju legat däckad några dagar. Lira har varit så duktig och legat i knät på mig och sovit hela dagarna och inte alls varit pestig. Men idag kände jag mig lite piggare och eftersom det var så fint väder gick vi ut tillsammans med Daniel och en termos choklad:-) Vi gick i min favoritskog som verkar vara helt orörd i många många år (fördelen med landet). Lira tyckte det var helt underbart och sprang som en dåre. Känner igen det där från Sportpuffens yngre dagar. Numera tar han det betydligt lugnare.

I alla fall så fikade vi i en jättemysig ravin och sedan gick vi hemåt. Då stötte vi på ett litet bestånd kantareller som packades ned i bajspåsar (oanvända) som jag lägligt nog hade i fickan. Tittade efter fler men hittade inga. Däremot trattkantareller - massor! Plockade och plockade tills påsarna var helt fulla. Och tvingades lämna massor i skogen.

Nu tigger Lira om att få komma upp i knäet som är upptaget av en dator. Så jag avslutar med försenade 7-månadersbilder på Pyret som inte är så liten längre:



1 kommentar:

  1. Hej svejs! Va bra att du piggat på dig. Vi spårade ju idag & både Tino & Kimba gick av på älg;) Nåja det skulle nog bli jämarn´duktiga jakthundar eller eftersökshundar av dom:)

    Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera