onsdag 11 augusti 2010

Asfalt

Lade asfaltspår för första gången åt Lira igår. Först tyckte Lira jag var dötrist som gick en ultralångsam promenad mitt på en asfaltplan, när hon visste att jag hittat på nåt kul - och kul är alltid i skogen! Andra spåret såg Lira ut så här: ???

Tredje spåret markerade hon i alla fall två av de 2x1 cm stora barkflisorna jag lagt ut i spåret.

Fjärde spåret spårade hon! I alla fall nästan hela och hon markerade de flesta minismå pinnbitar jag lagt ut.

Nyttigt för Lira att träna på lugn och koncentration. Projektet fortsätter....

(Hade minst en timmes paus mellan varje spår.)

Idag var vi i Bredånger och dreglade över Chilis småvalpar. Så söta!

Maria kastade ett gäng markeringar åt Lira och kom med matnyttiga tips som jag ska komma ihåg. Lira skötte sig mycket bra och klarade även de lite mer kluriga markeringarna. Lite senare tränade vi på att komma upp fort ur vatten, det gick verkligen framåt med en gång, kul! I övrigt var Lira oerhört lugn idag, likadan som senast på WT:t.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar