söndag 28 augusti 2011

jakt och träning

Igår gick vi upp i ottan för att jaga skogsfågel. Vi såg en del fågel men inga lägen. En lektion i fotgående mao (välkommen till Norrland), men Lira tyckte det var jättespännande ändå.

På kvällen när Daniel tog upp gevären för att låsa in dem, gömde sig den ena hunden under soffan och den andra rusade sömndrucket med viftande svans in i rummet för att inte missa eventuella fåglar i vardagsrummet..

Idag körde Lira och jag den övning som jänkarna kallar t. Var hittar man ett område på 200x200 meter? Vi fick nöja oss med två fotbollsplaner. Lira lyssnade bra iaf.

Sedan scoutade jag en ny tjärn som såg lämplig ut för vattenträning. Det första som händer är att fem tjädrar flyger upp framför fötterna på mig...

Tjärnen var lagom stor och dessutom fanns det bra ställen för t.ex fält. Det var mycket blött och tungt, Lira älskade det:-) Jag jäklades lite med henne och lade ut ett fält där alla dummies låg nära... Lira gick på finten. Hon sökte länge, länge... Bra ställe var det iaf, dit ska jag fler gånger :-)
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar