måndag 8 juni 2009

Det ska böjas i tid

Lira var mycket stolt över den fina metallapporten hon hittade, först sprang hon omkring med den med värsta schäfergreppet - mellan kindtänderna - och sedan myste hon med den i mitt knä. Bära grejer är toppen - oväntat:-) Leka med grejer med matte däremot har hon inte riktigt fattat än. Jag kunde inte låta bli att testa en liten apportering idag... Precis enligt instruktion, in i en smal del av hallen:-) Lira sprang efter, grep direkt och raka vägen tillbaka upp i mitt knä där vi myste ett tag.

Idag tog vi bilen ut i skogen där Lira och jag satt och fikade en stund (jag fikade, Lira snusade runt). Sedan fick Monty komma ut på en kort promenad och Lira fick vara ensam i bilburen en stund. Det fixade hon alldeles utmärkt, hon var lugn och avslappnad när vi kom tillbaka.

För övrigt har hon fått smeknamnet Houdini, eftersom hon inte var kvar i valphagen när Daniel kom tillbaka efter att ha varit ut till bilen en sväng. Hon hade klättrat ut! Shit, vad ska det bli av det här?!?:-) Iza fattade aldrig att man kunde ta sig över kompostgaller...

Nu sussar hon sött - inne i hagen.

1 kommentar:

  1. Åhh va söt hon är. Akta så hon inte smälter. Hon måste vara gjord av socker..

    Kram från Annica & vov

    SvaraRadera