fredag 19 juni 2009

Midsommar

Lira har firat sin första midsommar. Hon började med att plocka sju sorters blommor, fast det blev bara fyra, maskros, begonia, okänd sort och en ros. Sedan hindrades hon av någon otrevlig figur som ville ha några blommor kvar i trädgården. Lira hävdar dock att det var fem sorter, humla räknas också anser hon.

Sedan traskade vi iväg i koppel bort till bygdegården (bara lugn, vi har nära dit...). Där var det fler människor än hon någonsin sett förut, tjoande barn och hundar av alla sorter. Lira kikade på spektaklet från tryggheten på mattes arm. Det är jag och Paris Hilton vet ni. Chihuahua blahablaha, jaktlabbe på armen ska de' va! Jag ser för mig hur jag kommer på jaktproven med min labbe i famnen. Vadå gå fot? Nere på marken var det lite småläskigt med människor som är så stora medan man själv är så liten, men i mattes famn var det bara jättekul.

Och så kan jag inte låta bli att fundera lite. En människa (A) med hund i koppel tar sikte på en annan människa (B) med hund. B lyfter upp sin hund en bra stund innan A kommer fram. B står kvar med hunden i famnen medan A släpper fram sin hund. Varpå A lyfter upp sin hund och sträcker fram den för att hälsa på hunden B håller i. Hallå?!?!? Det var nog ett nytt rekord. I klass med den gången jag tränade platsliggning och till slut måste ta tag i flexit på hunden som en gubbe gjorde allt för att släppa fram till min. B måste skaffa sig en sådan där T-shirt som Lindströms figurer ibland har på sig. "Jag vill inte hälsa". (jo det står nog "prata" på Lindströms figurer). Jag är en riktig surkärring som inte vill att mina hundar ska hälsa på kreti och pleti och framförallt inte i koppel. What's the point..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar