söndag 7 juni 2009

Lira är här!


I fredags åkte vi ned till Avesta och hämtade hem Lira. En underbart söt och mysig liten valp. Monty föll direkt, jag trodde inte han skulle vara så förtjust i tanken på en ny hundkompis, men han gillade Lira direkt (Wow, titta matte, en valp!) och jag får hålla ett öga på honom så att inte lekarna blir för vilda. Vi får väl se om det håller i sig:-)

På vägen hem växlade Lira mellan att busa och sova, mest sova, för det var så sövande när bilen var igång.

Här hemma äter, sover och kissar hon duktigt. Första natten sov hon snällt från ca 23 till 05.30, sedan fick hon kissa och sedan sov hon med bara några protester fram till 8.30! Duktig tjej! Men sedan var det rejs tills vi åt lunch, då hon kröp ihop och somnade på min toffel:-)

Någon träning av något slag tar vi det lugnt med, Lira har fått träna på att bära halsband (jobbigt), lite on/off, inkallning med pipa vid matdags (lätt) och lite hantering. I övrigt får hon bara bo in sig och lära känna oss.

Bilder:Lira mossrivaren


Valphämtning






Huvudsysselsättning på hemvägen




"Sitt"




På upptäcksfärd i nya hemmet






2 kommentarer:

  1. Va roligt och spännande! Hon är jättefin! :D

    SvaraRadera
  2. Avundsjuk, vem, jag??!? Näää, jag är alltid så här grön i ansiktet. Åh vad jag längtar till juli då jag får en chans att se Lira live.

    "Moster" Åsa

    SvaraRadera