fredag 17 september 2010

En kväll i september

Tränade med Jennie idag, direkt efter jobbet. För Lira går nog inte träningspasset till historien som det roligaste hon varit med om. För det första var det inte vilt utan töntiga tygpåsar. Å sen var det vatten, och inte plums och plask utan lugnt och fint (nåja) i och ur. Å andra sidan bjöds det på köttbullar(!) och det hör inte till vanligheterna direkt... Och sedan höll matte på och fånade sig med inkallningar och stoppsignal och slutligen fick Lira sitta - uppbunden till råga på allt! - medan Phoenix fick apportera. Så orättvist. Men jag är mycket nöjd med passet, körde grundläggande grejor och det kändes bra att bygga vidare på.

Och så gjorde vi ett linjetag, som jag tänkt skulle vara rejält långt. Men jag bangade när jag kom ut och såg terrängen (kyckling), det var högt gräs och nivåskillnader som jag inte räknat med, så det blev inte så långt i alla fall. Men Lira for in i gräset med full fart och kom ut igen med dummyn, höll riktningen rakt och fint trots att hon nog inte såg så mycket.

Sen åkte vi äntligen hem till middagen. Plockade några rejäla morötter ur landet i mörkret, lade till en av föräldrarnas egenodlade tomater, och så hemgjord äppeldricka till maten. Så gott, och måste väl vara nyttigt (OK, inte äppeldrickan) också? Garanterat obesprutade grönsaker:-) Åskregnet hade gått hårt åt syrenhortensian, så jag plockade in en massa blomklasar samtidigt som morötterna. De är fina i två skålar inomhus också.

Nu har jag tre alternativ:
1) Slappa
2) Göra klart i rummet jag klinkrade igår
3) Städa köket

Borde börja nedifrån, men viss risk att det blir från andra hållet;-)


Världens bästa Montymupp, fick också käka köttbullar idag

2 kommentarer:

  1. Åh en sådan underbar bild på mosters flaxtroll. Den vill jag ha en papperskopia på!

    SvaraRadera
  2. Ska försöka komma ihåg det...

    SvaraRadera