lördag 1 maj 2010

Helt galen...

Åkte ut för att spåra idag. Upptäckte att våra gamla spårmarker inte töat fram lika fint som på Genesön... Jag fick pulsa fram i knädjup snö för att lägga mina tre spår, två åt Lira och ett åt Monty. När spåren legat en stund stoppade jag in Lira i nomeselen. Smart nog hade jag stoppat in händerna i handskar också, eftersom jag glömt kopplet hemma och fick spåra med lina. Och det räddade händerna från brännsår, men hur hårt jag än höll i linan så gled den bara genom händerna... Måste köpa bättre handskar. Jag fick lägga linan om ryggen för att kunna hålla mot. Lira låg på som en gnu i selen, fort fort fort ska det gå. Och kommer man bort från spåret så kan man ju alltid SÖKA i stället. SÖKA är ju så otroligt kul!

Nästa spår var aningens mer balanserat. Vi måste jobba mer på tekniken men viljan är det inget fel på iaf.



Lira i sin poppiga rosa sele - och koppel. Bytet till nome och lina var toppen för henne, kanske inte lika toppen för mig:-)

Monty var proffsig som vanligt:-) Han kan det där med spår han. Jag var ganska slut efter två dragkamp-med-Lira-spår och pulsa i djupsnön x 6, så då var det skönt att komma hem till en varm bastu!

Piret fick apportera en and och en kaja idag, det tyckte hon var skoj. Liras topplista: And-kråka-mås-nötskrika-kaja :-)

En kort sväng med cykeln blev det också, det tyckte Lira var en dålig idé. Hon fick vara lös större delen av turen, och sprang konstant ca 10 meter efter cykeln...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar