torsdag 6 maj 2010

Trött...


Ja, inte jag, inte mer än vanligt... Men Lira sussar mer eller mindre frivilligt i sin korg. Vi var på Röbäck och röntgade idag! Inge roligt enligt Lira. Hon kämpade mot sömnen men fick till slut ge sig, hon låg på jackan, jag fick nöja mig med att sitta på golvet. Sedan förpassades jag ut ur rummet och strax fick jag komma in igen för att kika på bilderna. Hur de såg ut? Tjaa, jag är ingen avläsare - bild som bild liksom... Men djursjukvårdaren som visade bilderna såg inte alltför beklagande ut i alla fall.

Lira fick en uppvakningsspruta och djursjukvårdaren tyckte att jag kunde passa på att sköta betalningen medan hon sov så vi kunde gå rakt ut när hon vaknat. Innan jag gick ruskade hon om Lira för att se att hon verkligen sov. Men jag hann inte mer än ut i receptionen, innan gissa vem kom vinglande i korridoren på ostadiga tassar men med ett beslutsamt uttryck i det lilla ansiktet. "Tänker INTE sova utan min matte."

Och Monty är så söt, normalt sett morrar han lite förebyggande när Lira kommer in i bilen, nu tittade han bara lite förskräckt och flyttade sig åt sidan:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar