lördag 29 maj 2010

En sån dag...

Dagen började med att släpa sig ur sängen halv 6 trots att det var lördag:-) Halv 7 var jag i Gideå för att gå spår. Regn, regn, regn. Typ halv 10 åkte jag från skogen med takboxen fylld med snitslar och en upprörd Lira som minsann INTE fått spåra i bilen. I bilen var också, tur nog, "min" tävlandes pinnar, för när jag kom till klubben hade boxen gått i baklås... Halv 11 for jag vidare mot Bredånger för att träna min frustrerade labrador.

Inte världens bästa uppvärmning för Lira som var rastlös och otålig när vi skulle träna. Lira fick bl.a. en markering på vatten som hon skötte mycket bra. Skakade efter avlämning (man får väl va lite snabb...). Sedan fick hon en till, oplanerad, eftersom hon på en missad landmarkering i stället hittade en hög med snaskig skit av något slag som hon parfyrmerade sig med. I plurret igen. Toppen tyckte Lira! Ja, hon simmade i alla fall fint.

Sedan roade hon sig med att joddla högt och vackert eftersom hon fick sitta vid ett träd i stället för att fika med oss människor. Billig just då;-)

På grund av joddlandet fick jag kvarsittning (av mig själv) när de andra for hem, och var därför försenad när jag for hem, via Clas O, för att bygga hundgård. Evighetsprojektet fortsätter vara utan slut. När jag avslutade dagen med att klippa gräset hittade Lira en öppen dörr till matkällaren. Där hittade hon en säck med Montys hundfoder. När jag kom in var det bara säcken kvar, innehållet var spårlöst borta.

Brottslingen ligger i korgen och sover. Jag är helt slut...

1 kommentar:

  1. Ja Anna det är inte lätt att ha hund alla gånger, man har iaf inte tråkigt :)

    Hare gott

    SvaraRadera